Asiakaspalvelutiimin vetäjämme Minttu Makkonen valittiin vuoden Isännöintiammattilaiseksi 2021

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain Isännöintipäivien yhteydessä alan osaajia eri kategorioissa. Tänä vuonna palkittiin ensimmäisen kerran vuoden isännöintityöpaikan, vuoden isännöitsijän ja vuoden asumisteon lisäksi myös vuoden isännöintiammattilainen. Uusi palkintokategoria muistuttaa, että isännöitsijän lisäksi isännöintiä tekevät lukuisat muut asiantuntijat, kuten kirjanpitäjät, kiinteistösihteerit ja asiakaspalvelijat. Jokaisella on tärkeä rooli taloyhtiön asioiden hoitamisessa ja osakkaiden ja asukkaiden palvelemisessa.

Miten voittajat valitaan?

Valintaprosessi on monivaiheinen. Alkuun ehdolle palkinnon saajaksi voi ehdottaa ketä tahansa alan asiantuntijaa. Tämän jälkeen valittiin ehdokkaista finalistit ja valinnan tekee asiantuntijoista koostunut vuosittain vaihtuva palkintoraati, johon kuuluivat kehitysjohtaja Miimu Airaksinen SRV Yhtiöt Oyj:stä, pääsihteeri Marianne Heikkilä Marttaliitosta, toimitusjohtaja Harri Hiltunen Kiinteistöliitosta, toimitusjohtaja Annukka Mickelsson Kiinteistönvälitysalan Keskusliitosta ja kehitysjohtaja Reetta Yrttimaa Isännöintiliitosta. Finalistien valinnan jälkeen kuka tahansa sai äänestää ja lopulliset voittajat valittiin yleisöäänestyksellä. Prosessin alusta loppuun asti oli pitkä aika jännittää miten käy ja niinhän siinä kävi onnellisesti, että meidän Minttu vei voiton!

Minttu on nuoresta iästään huolimatta jo alan konkari

Minttu on ollut kiinteistöalalla jo yli 10 vuotta ja viihtyy edelleen erinomaisesti. Hän saa asiakkailta kiitosta asiantuntevasta ja nopeasta asiakaspalvelusta, työyhteisöltään taas positiivisesta asenteestaan ja monipuolisesta osaamisesta. Koronavuodet ovat tuoneet uusia haasteita myös isännöinnin työnkuvaan ja asiakkaiden kohtaamiseen. Minttu on kehittänyt tapoja, joilla kohdata asiakkaita myös etänä. Hän muun muassa koordinoi ISTO:n asiakkaille valtakunnallisen webinaarin, jonka vastaanotto oli niin hyvä, että jatkoa on luvassa.

Minttu kokee isännöintityön asiakaspalvelutyönä, jossa pitää osata hoitaa asioita laidasta laitaan: ”Nykypäivänä ihmiset ovat kiireisiä. Pyrin itse aina asettumaan asiakkaan näkökulmaan ja huolehtimaan siitä, että asiakas on eri asioista ajan tasalla ja ratkaisu löytyy nopeasti.”

Minttu on mukana myös ISTO:n johtoryhmässä. Mintun työnkuvan kautta asiakaspalvelutiimin vetäjänä hänellä on selkeä näkemys mitä asiakasrajapinnassa tapahtuu ja mitä asioita on tärkeää kehittää. Tätä tärkeää tietoa, mitä johtajilla ei aina välttämättä ole, tarvitaan johtamistyössä ja asiakaskokemuksen kehittämisessä. johon haluamme ISTO:ssa erityisesti panostaa.

Mintun ajatuksia voitosta?

”Jo finalistiksi pääsy oli uskomaton juttu ja siihen päälle vielä voitto tuntui aivan mahtavalta. Sanoin kuvaamattoman kiitollinen tästä saamastani tunnustuksesta ja myös kaikille äänensä antaneille.

On upea asia, että myös muitakin alalla työskenteleviä henkilöitä noteerataan ja palkitaan. Isännöintiyrityksissä työskentelee kuitenkin pääsääntöisesti paljon muitakin henkilöitä kuin isännöitsijä. On siis hienoa, että myös muutkin alalla työskentelevät saavat työstään tunnustusta. Onnittelut minun puolestani vielä kaikille muille ehdokkaille.”

Minttu haluaa tuoda monipuolista toimialaa esiin nuorille: ”Tällä alalla saa aina oppia uutta ja on mahdollista päästä työskentelemään monenlaisten tehtävien parissa. Ala on mielenkiintoinen eikä vastaa mielikuvia yksitoikkoisesta työstä ollenkaan. Isännöintiala ei ehkä käy monen nuoren mielessä, kun omaa uraa alkaa ajattelemaan ja toivoisinkin, että alaa ja sen mahdollisuuksia saataisiin tuotua enemmän esille nuorille.”

Tätä asiaa Minttu pääsee varmasti nimityksen myötä vielä entistä näkyvämmin edistämään. Tärkeintä on kuitenkin työ asiakkaiden parissa ja asiakaspalvelun kehittäminen.

Onko sinun taloyhtiösi jo asiakkaamme?
Pyydä tarjous alla olevasta linkistä. Linkin kautta voit myös ensin kysyä Mintulta ISTO:sta ja isännöintipalvelustamme jos haluat 😊

Isännöinti – ISTO

 

Ota yhteyttä

Design By Digitaali
Design By Digitaali